Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) anunță publicarea, pe site-ul instituției, la rubrica Asistență contribuabili/Servicii oferite contribuabililor/Ghiduri curente și alte materiale informative, a Broșurii privind tratamentul fiscal al veniturilor obținute de persoanele fizice din postări realizate pe diferite rețele de socializare. În materialul realizat de specialiștii ANAF sunt prezentate informații utile pentru autorii de conținut pentru rețelele de socializare, cu privire la declararea veniturilor și stabilirea impozitelor și contribuțiilor aferente.
„Cu titlu de exemplu, în situația în care activitatea se desfășoară cu regularitate, în mod continuu, pe cont propriu și urmărind obținerea de venituri și sunt întrunite criteriile unei activități independente, veniturilor obținute de persoanele publice din postările realizate pe diferite rețele de socializare și care fac astfel reclamă pentru diverse companii/brand-uri le sunt aplicabile prevederile Cap. II «Venituri din activități independente» din Titlul IV – «Impozitul pe venit» din Codul fiscal. Veniturile obținute din activități independente desfășurate în România, potrivit legii, se consideră ca fiind obținute din România, indiferent dacă sunt primite din România sau din străinătate”, precizează ANAF, într-un comunicat.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)