A fost stabilită Procedura de anulare a unor obligații bugetare

 

În Monitorul Oficial nr. 944 din 19 septembrie 2024 a fost publicat OMF nr. 5521/2024 pentru aprobarea Procedurii de anulare a unor obligații bugetare. Reamintim că, prin art. I-XIV și XVI din OUG nr. 107/2024 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanțelor bugetare și a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, au fost instituite măsuri de acordare a unor facilități fiscale prin anularea dobânzilor, penalităților, accesoriilor aferente obligațiilor bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv, precum și reducerea obligațiilor principale, care vizează toți contribuabilii care au datorii restante la data de 31 august 2024 (persoane fizice sau juridice, de drept public sau privat, asocieri și alte entități fără personalitate juridică, persoane fizice care desfășoară activități economice în mod independent sau exercită profesii liberale, unități administrativ-teritoriale sau subdiviziuni administrativ-teritoriale ale municipiului București ori instituții publice), astfel:

♦ Măsura 1 – Anularea dobânzilor, penalităților și a tuturor accesoriilor aferente obligațiilor bugetare principale, restante la data de 31 august 2024 inclusiv, în cazul contribuabililor care datorează la această dată atât obligații bugetare accesorii, cât și obligații bugetare principale; în acest caz, pentru a beneficia de măsura anulării accesoriilor, contribuabilii trebuie să plătească obligațiile bugetare principale restante la 31 august 2024 inclusiv, să achite obligațiile curente (cele născute după 1 septembrie 2024), să depună toate declarațiile fiscale și să depună cererea de anulare a acesoriilor până la data 25 noiembrie 2024 inclusiv, sub sancțiunea decăderii;

Citește mai mult în CECCAR Business Magazine.