Modificări la Procedura de înregistrare a contractelor de locațiune

 

Prin OPANAF nr. 161/2025, publicat astăzi în Monitorul Oficial nr. 109 din 6 februarie 2025, a fost modificat OPANAF nr. 114/2019 care stabilește Procedura de înregistrare a contractelor de locațiune, precum și a modelul și conținutul formularului „Cerere de înregistrare a contractelor de locațiune”. Potrivit noului act normativ, contribuabilii care obțin venituri din cedarea folosinței bunurilor din patrimoniul personal, altele decât veniturile din arendare și cele din închirierea în scop turistic a camerelor situate în locuințe proprietate personală, au obligația înregistrării contractului încheiat între părți, precum și a modificărilor survenite ulterior, în termen de cel mult 30 de zile de la încheierea/producerea modificării acestuia, la organul fiscal competent, potrivit art. 83 alin. (6) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare.

De asemenea, OPANAF nr. 161/2025 stabilește că dacă bunul a cărui folosință se cedează este deținut în comun, obligația înregistrării contractului încheiat între părți la organul fiscal competent revine proprietarului, uzufructuarului sau altui deținător legal desemnat prin contractul de închiriere sau actul de modificare a acestuia, după caz.

Citește mai mult în CECCAR Business Magazine.